Plivajući zamajac je jedan najtraženijih delova za Ford fokus, a njegova zamena u ovlašćenim servisima ima visoku cenu. Kod nas možete naručiti sve polovne auto delove za Ford uključujući i plivajući zamajac po najpovoljnijoj ceni. Ford Fokus TDCi ima plivajući zamajac, benzinci i Ford Focus TDDi nemaju. Ford Mondeo 1.8 i 2.0 takođe imaju plivajući zamajac. Dobra vest je da crkne na svakih 150 000 do 200 000 kilometara, što i nije tako često, a loša vest je da sa tom kilometražom obično i stižu u Srbiji kao polovni automobili. Uloga zamajca je da obezbedi ravnomerniji rad motora, odnosno da primiri neravnomeran rad motora i da upije udarna opterećenja koja se javlaju pri naglim promenama brzine. Jedini nedostatk ovog korisnog dela je što može da izdrži 150 000 kilometara, i onda je već dotrajao.
Plivajući zamajac vreme je za zamenu
Evo nekih od simptoma koji ako vam se javlju na vašem Ford fokusu, da znate da je vreme i razmišlajte da menjate plivajući zamajac. Počela je da se čuje buka kada menjate brzine, tačnije kada zamajac prima udar od motora, probajte da zaustavite auto, izbacite iz brzine, još uvek će se čuti malo lupanje dok se zamajac potpuno ne umiri. Sumnjate da imate problema, probajte da auto izbacite iz brzine, pa polako otpuštajte kvačilo, tamo otprilike gde bi trebalo da hvata, ako čujet zvukove kao češanje, zviždanje i slično, tu smo vreme je da se menja plivajući zamajac. Najgori je kada ne možete uopšte da ubacite u brzinu, to je znak da plivajući zamajac totalno riknuo.