Kada je Ford lansirao svoj C-MAKS, došlo je do rasprave o tome koliko je efektivno postigao ciljeve MPV-a. Neki su smatrali da C-MAKS sa pet sedišta nije učinio mnogo više za porodičnog kupca nego Ford Focus hatchback na kome je bio zasnovan. Srećom, C-MAKS je takođe oponašao odličan Focus na druge načine i nakon opsežnog facelifta 2007. godine, njegove prednosti su postale lakše za procenu.

Modeli
Modeli koji su obuhvaćeni:

5dr compact MPV: 1.6, 1.8, 2.0 benzin, 1.6 TDCI, 1.8 TDCI, 2.0 TDCI dizel [Studio, Stile, Zetec, Titanium])

Istorija ford C-max
C-MAX je lansiran 2003. godine kao Ford Focus C-MAKS, ali se ovde koncentriramo na automobile koji su se pojavili početkom 2007. godine. Fordov MPV asortiman dopunjen je dolaskom novog Galaksija-a i S-MAX-a 2006. godine.

Za razliku od većih S-MAKS-a i Galaksija-a, C-MAKS je kompaktan MPV koji je bio u usponu protiv rivala, uključujući Vaukhall Zafiru, Citroen C4 Picasso i Renaultov Scenic. Kada je lansiran sa pet sedišta i bez opcije za sedmosednu verziju, C-MAKS je izgledao malo manje pripremljen za tržište gde je većina velikih igrača bila barem dostupna u sedmerokrakoj varijanti.

Sa dolaskom S-MAKS-a posebno, serija Ford MPV izgledala je mnogo uravnoteženije i sveobuhvatnije. Kupci koji nisu mogli da stanuju u svoj C-MAKS sa pet sedišta, ali nisu želeli da bude veliki veliki MPV, trebalo je da odu negde drugde, a ne u konkurenciji proizvođača. Ovo je ostavilo C-MAKS-u slobodno da se takmiči sa takmičenjem u pet sedišta, posao koji je uradio prilično dobro sa svojim oštrim iskustvom vožnje i urednim izgledom. Ovi izgledi su dobili sportsku prednost kada je uveden facelift za 2007. i C-MAKS je konačno zamijenjen novim modelom 2010. Naglašeno, ‘novi’ C-MAKS je odmah bio dostupan u standardnoj formi ili kao Grand C- MAKS sa sedam sedišta.

Auto delovi ford – delovi za C-max

Ono što dobijete
Ford nije morao previše da radi kada je dizao C-MAKS jer je već bio veoma kompetentan proizvod. Dodela je malo dodatne osobnosti i poželjnosti, ime igre sa revampom i rezultati su bili dobri. Dizajn je mnogo manje introvertan na ovim kasnijim automobilima sa redizajniranim prednjim krajem koji uključuje elemente koji su se pojavili na S-MAKS-u 2006. godine i koji su se razvili preko Fordove palete. Najistaknutije su trapezoidna donja prednja rešetka, redizajnirana gornja maska, farovi i zadnja svetla. Ako su opcionalna bi-ksenonska svetla specificirana, svetlosna traka prolazi preko gornje linije jedinice lampice i svi modeli imaju LED zadnja svetla.

Fordov sistem fleksibilnosti zadnjeg sedišta ostao je kao as u rupi C-MAKS-a. Stražnja klupa od 40-20-40 stupnjeva gleda kako se središnji dio okreće prema natrag u prtljažnik, ostavljajući preostala dva sedišta da se dijagonalno klize duž trkača prema središtu automobila. Ovo daje izvanredne nivoe prostora za četiri osobe. Sa dodatnim prostorom za noge od 100 mm i dodatnim prostorom za ramena od 60 mm, čak i putnici sa ekstravagantnim dimenzijama bi trebalo da budu u mogućnosti da pronađu prostor u zadnjem delu C-MAKS-a. Čak iu standardnoj poziciji na tri klupe, ima dosta prostora sa 946mm prostora za noge i 582 litara prostora za prtljažni prostor. Uklonite zadnja sedišta i na raspolaganju vam je monstruoznih 1.692 litara.

Nivo opreme je takođe povećan na ovoj generaciji C-MAKS-a. Neke standardne karakteristike koje su vredne pažnje su priključak za MP3 konektor u centralnoj konzoli, dok model Titanium ima plavo obojeno staklo. Asortiman se protezao od ulaznog studijskog trima kroz Stile, sportskog Zeteca i techno Titanijuma. Od dostupnih opcija, panoramski stakleni krov je možda bio najpoželjniji. Ovo pokriva skoro celu površinu krova i ima unutrašnje žaluzine i premaz za reflektovanje Sunca kako bi se osiguralo da se ne osećate kao da vozite mobilni propagator.

Sportski paketi su takođe prvi put bili dostupni na automobilima iz 2007. godine. Oni su uključivali nadogradnju točkova od legure, sportsku suspenziju, sportska sedišta, volan sa tri kraka i spojler u boji karoserije.

 

Šta tražiti
Svi motori su teške jedinice, a dizelski motori su posebno dobri, tako da nema većih mehaničkih problema. Kabine su prilično izdržljive.  C-MAKS je sklon da se ne vozi tako teško kao regularni modeli Focus-a, ali još uvijek vrijedi paziti na mega-kilometražu. Istrošeni tepihi, i izlizani trim su uobičajeni tragovi.

Proverite da li svi električni uređaji rade ispravno, pobrinite se da klima uređaj isporučuje rashlađeni vazduh ubrzo nakon pokretanja motora i zapamtite da nema izgovora za propušteno servisiranje pa potražite detaljnu istoriju.